Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu Jezahubni. umístěného na webovém rozhraní
www.jezahubni.cz (dále jen „webové rozhraní“) mezi
Iryna Tichá
se sídlem Schnirchova 1082/33, 170 00, Praha 7 - Holešovice
IČO: 17327539
adresa pro doručování: Schnirchova 1082/33, 170 00, Praha 7 – Holešovice
telefonní číslo: 773 223 475
kontaktní e-mail: jezahubni@gmail.com
jako prodávajícím
a vámi jako kupujícím.
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Shrnutí obsahu obchodních podmínek
Kupní smlouvou se zavazujeme poskytnout vám služby uvedené v objednávce a vy se zavazujete zaplatit nám cenu za službu. Pro uzavření smlouvy je potřeba, abyste podali objednávku a aby došlo k jejímu přijetí z naší strany (podle článku 2). Informace o cenách se nacházejí v článku 3. Možné způsoby platby a dodání naleznete v článku 4 a 5. Informace o možnosti odstoupení od smlouvy jsou v článku 6. Reklamace se řídí naším
Reklamačním řádem.
1.2 Jaké služby poskytujeme?
Poskytujeme poradenské služby, konzultační a edukační činnost služby v oblasti zdravé výživy a stravovacích návyků. Nejedná se o poskytování služeb, které podléhají zvláštnímu povolení (vyjma oprávnění živnostenského).
Vezměte na vědomí, že jakékoliv informace či podklady předané vám v rámci poskytování služeb vyplývají ze zkušeností a znalostí poskytovatele služeb a nemusí se tedy shodovat s názorem jiných odborníků v dané problematice.
Poskytovatel není odpovědný za rozhodnutí vás jako uživatele služby, které na základě poskytnutých informací učiníte, ani za případnou škodu či jinou újmu, která vám nebo třetím osobám v této souvislosti vznikne.
V případě zákazníka, který je nezletilou osobou, jsme oprávněni požadovat písemný souhlas zákonného zástupce klienta k poskytováním služeb.
1.3 Jedná se o spotřebitelskou smlouvu?
O spotřebitelskou smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou osobou a službu objednáváte mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. V opačném případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a nevztahuje se na vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek.
1.4 Čím se řídí naše vzájemná práva a povinnosti?
V první řadě smlouvou, která je tvořena následujícími dokumenty:
- těmito obchodními podmínkami, které vymezují naše vzájemná práva a povinnosti;
- Reklamačním řádem, podle kterého budeme postupovat při reklamaci služeb;
- Zásadami ochrany osobních údajů, které upravují ochranu vašich osobních údajů;
- podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní zejména při uzavírání smlouvy;
- objednávkou a jejím přijetím z naší strany, a v otázkách neupravených smlouvou se naše vzájemná práva a povinnosti řídí českým právním řádem, zejména následujícími právními předpisy:
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“);
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).
Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, souhlasíte s tím, že se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád, je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.
1.5 Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami?
Zasláním objednávky a dále též potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete, že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.
1.6 Co byste ještě ohledně obchodních podmínek měli vědět?
V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které se mu svým smyslem nejvíce blíží. Tím není dotčena platnost ostatních ustanovení.
Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Měnit či doplňovat obchodní podmínky lze pouze písemnou formou.
Vaše práva a povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly. Znění těchto obchodních podmínek vám zašleme spolu s přijetím objednávky z naší strany.
2. KUPNÍ SMLOUVA
2.1 Jak uzavíráme kupní smlouvu?
Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste odeslali objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a aby došlo k přijetí této objednávky z naší strany. Upozorňujeme, že prezentace služeb na webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste odeslali objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a aby došlo k přijetí této objednávky z naší strany.
2.2 Jak podat objednávku?
Objednávku můžete podat vždy prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním formuláře) nebo jiným způsobem, který dle informací na webovém rozhraní umožňujeme. Objednávka musí obsahovat všechny informace předepsané ve formuláři.
Před odesláním objednávky prostřednictvím formuláře vám bude sdělena rekapitulace objednávky včetně konečné ceny (obsahující veškeré daně, cla a poplatky). V rámci rekapitulace máte poslední možnost měnit zadané údaje.
Závaznou objednávku podáte stisknutím tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“, čímž se zároveň zavazujete uhradit kupní cenu v plné výši. Údaje uvedené v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich změně nás bezodkladně informujte telefonicky či e-mailem.
2.3 Můžete již odeslanou objednávku zrušit nebo změnit?
Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali, můžete zrušit či změnit telefonicky nebo emailem. Všechny námi přijaté objednávky jsou závazné. Pozdější zrušení či změny objednávky jsou možné pouze po dohodě s námi. Pokud je takto zrušena objednávka služeb, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy (podrobněji v článku 6), máme nárok na náhradu nákladů, které jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.
Pokud budeme mít pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, můžeme vás kontaktovat za účelem jejího ověření. Neověřenou objednávku můžeme odmítnout. Na takovou objednávku se potom hledí, jako by nebyla podána.
2.4 Jak zjistíte, že jsme přijali objednávku a kdy je uzavřena smlouva?
O obdržení objednávky vás budeme informovat. Informace o obdržení objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí objednávky z naší strany.
Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je vám doručeno přijetí objednávky z naší strany na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by k přijetí objednávky nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy vám je služba poskytnuta.
2.5 Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?
Dokumenty tvořící smlouvu vám budou zaslány emailem nebo na vaši žádost vytištěny poštou. Při zasílání poštou vás můžeme požádat o úhradu nákladů s tím spojených.
Dokumenty tvořící smlouvu archivujeme v elektronické podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám.
3. CENA
3.1 Může se cena na webovém rozhraní měnit?
Ceny uvedené u prezentovaných služeb zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webovém rozhraní. Pokud by již v průběhu objednávání nebyly aktuální, neprodleně vás na tuto skutečnost upozorníme. Na přijaté objednávky však nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí mezi odesláním objednávky a jejím přijetím z naší strany.
V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné technické chybě při uvedení ceny služby na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, nejsme povinni poskytnout vám službu za tuto zcela zjevně chybnou cenu pro zdánlivost našeho právního jednání dle § 552 občanského zákoníku, event. pro omyl dle § 571 občanského zákoníku.
3.2 Lze kombinovat slevy z ceny služeb?
Případné slevy z ceny služeb nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na webovém rozhraní výslovně uvedeno něco jiného.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Jaké způsoby platby přijímáme?
Kupní cenu můžete uhradit především následujícími způsoby:
- bezhotovostně před poskytnutím služeb on-line platební kartou nebo prostřednictvím platební brány;
- bezhotovostně před poskytnutím služeb převodem na náš bankovní účet (pokyny vám budou sděleny v potvrzení objednávky).
Případné další způsoby platby a případné poplatky spojené s některými způsoby platby jsou uvedeny na webovém rozhraní.
4.2 Kdy nastane splatnost kupní ceny?
Při bezhotovostní platbě před poskytnutím služby je cena splatná do pěti dnů od přijetí objednávky, cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet. Pokud neobdržíme cenu v době splatnosti, vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy.
4.3 Můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem?
Vezměte na vědomí, že v souladu s § 2119 odst. 1 občanského zákoníku jsme oprávněni požádat vás o uhrazení celé ceny služby (příp. zálohy) před jeho odesláním nebo předáním.
Upozorňujeme, že pokud zvolíte úhradu platby bezhotovostním převodem a uhradíte platbu dříve, než z naší strany dojde k uzavření smlouvy v souladu s bodem 2.4., jedná se o zálohu na uhrazení ceny služby. V případě, že smlouva bude následně uzavřena, započte se záloha na cenu služby.
4.4 Jak vystavujeme daňový doklad?
Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám udělujete souhlas s vystavením daňového dokladu elektronickou formou.
5. POSKYTNUTÍ SLUŽBY
5.1 Poskytované služby
Poskytujeme poradenské služby, konzultační a edukační činnost služby v oblasti zdravé výživy a stravovacích návyků. Konkrétní obsah poskytované služby se vždy liší s ohledem na typ zvoleného programu či služby. Jednotlivé typy služeb, jakož i jejich obsah je zveřejněn na webovém rozhraní.
Upozorňujeme, že služby poradenství z hlediska výživy nejsou zdravotními službami ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů, ani specifickými zdravotními službami ve smyslu zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. Zákazník je rovněž seznámit nás s druhy alergií, kterými trpí, a které mohou mít vliv na poskytování služeb.
Pokud váš zdravotní stav vyžaduje zvláštní výživový režim, jste povinni se poradit o čerpání našich služeb se svým ošetřujícím lékařem a o těchto skutečnostech nás informovat. Pokud u vás existují nějaké zdravotní problémy, musíte je nejdříve probrat s lékařem a poradcem, a to za účele zjištění, zda jste způsobilý/á řádně čerpat služby. Na základě zdravotního stavu klienta rozhodneme, zda je v našich možnostech a odborných znalostech vás poskytnout své služby.
Pokud při objednávání služeb či v průběhu poskytování služeb zatajíte podstatné informace týkající se svého zdravotního stavu, kondice či jiné podstatné informace pro poskytnutí služby, vyhrazujeme si právo ukončit smluvní vztah.
5.2 Součinnost zákazníka
S ohledem na povahu poskytovaných služeb se zákazník s námi zavazuje v maximální možné míře spolupracovat na úrovni pravdivého předávání informací o svém stravování, pohybové aktivitě, zdravotním stavu či užívaných lécích.
Zákazník bere ba vědomí, že v případě neposkytování potřebné součinnosti nemůže program přinést očekávaný výsledek.
Nespolupracuje-li s námi zákazník, jsme oprávněni poskytování služeb přerušit.
5.3 Společná ustanovení o poskytování služeb
Služby poskytujeme v souladu s dosaženým vzděláním a naším nejlepším vědomím, které jsou v souladu s vědeckými poznatky. S ohledem na povahu služeb, nicméně nejsme schopni zaručit dosažení požadovaného výsledku ze strany zákazníka, a to s ohledem např. na skutečnost, že nemůžeme mít nad zákazníkem plnou kontrolu (tj. zejména dodržování plánu nebo životní styl zákazníka.
Při poskytování našich služeb vycházíme ze vzdělání v oblasti zdravé výživy. Informace vám přednášené mají obecný informativní charakter a nelze jej individualizovat. Neneseme žádnou odpovědnost za nevhodné využití námi poskytnutých informací a s tím spojené nevhodné změny ve vašem výživovém či zdravotním stavu.
Co se týká jednotlivých výstupů z poskytnutých služeb a příslibů předpokládaných výsledků uvedených na webovém rozhraní u jednotlivých služeb, tak ty jsou uvedeny dle zkušeností zpravidla ve značné části případů poskytovatele, resp. z běžné praxe při poskytování služeb. Samozřejmě se mohou v některých specifických případech lišit. V rámci spolupráce však může být mezi stranami dohodnuto i odlišně.
Vyhrazujeme si právo provést nezbytné nutné změny v parametrech služby uvedených na webovém rozhraní, zejména upravit náplň objednané služby. Veškeré služby lze poskytovat i prostřednictvím komunikačních prostředků na dálku. Při provedení změn dle předchozí věty zůstane zachována kvalita i délka poskytované služby.
Souhlasem s těmito obchodními podmínkami berete na vědomí, že při poskytování služby je zakázáno pořizovat jakékoliv zvukové či obrazové záznamy služby (včetně kopírování nahrávek on-line přenosů, videí apod.), případně tyto záznamy jakýmkoliv způsobem šířit, zpřístupňovat či poskytovat třetím osobám, pokud vám to výslovně není povoleno.
V případě, že jsou na webovém rozhraní nabízeny další služby zde neuvedené, použijí se přiměřeně ustanovení těchto obchodních podmínek, pokud to povaha takové služby nevylučuje.
6. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1 Jak můžete odstoupit od smlouvy o poskytování služeb?
V souladu s občanským zákoníkem není možné odstoupit zejména od smluv, jejichž předmětem je účast na přednášce či individuální sezení poskytované v určeném termínu. Tyto služby spadají pod smlouvy o využití volného času, pokud jsou tyto služby poskytovány v určeném termínu, dle ustanovení § 1837 písm. j) občanského zákoníku.
Vezměte však na vědomí, že pokud vyjádříte výslovný souhlas s dodáním služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, nemáte na odstoupení od smlouvy nárok, jestliže byly služby v plném rozsahu poskytnuty, a to dle ustanovení § 1837 písm. a) občanského zákoníku.
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat na naši doručovací adresu nebo na e-mail. Pro odstoupení od smlouvy lze využít
vzorový formulář.
6.2 Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky?
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a hledí se na ni, jako kdyby nebyla uzavřena, včetně závazků z vedlejších smluv.
Byl-li vám společně se službou poskytnut s vaším souhlasem dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze stran účinnosti. Dárek nám zašlete zpět.
6.3 Kdy dostanete zpět své peníze?
Veškeré přijaté peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
Peníze vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je přijali (pokud nám do deseti dnů od odstoupení od smlouvy žádný jiný nesdělíte a nevzniknou vám tímto žádné další náklady), nebo způsobem, jaký budete požadovat.
Náklady spojené s odesláním vráceného daru na naši adresu hradíte vy, a to i v případě, že dar nemůže být vrácen pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
6.4 Kdy od smlouvy odstoupit nelze?
V souladu s § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit mimo jiné od následujících smluv:
- o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; pokud splněny s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a o tomto důsledku jste byli informováni;
- o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období;
- o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním; a byl dodán s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a o tomto důsledku jste byli informováni, jakož jsme vám i poskytli potvrzení dle § 1824a odst. 1 a 2 občanského zákoníku.
6.5 Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my?
Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:
- neobdrželi jsme od vás kupní cenu v době splatnosti;
- službu z objektivních příčin není možné za původních podmínek službu poskytnout;
- neposkytli jste nám podstatné informace dle čl. 5.1. obchodních podmínek;
- plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností, budeme vás o našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat.
Pokud jste již zcela nebo zčásti uhradili cenu služby, vrátíme vám přijatou částku do pěti dnů od odstoupení od smlouvy, a to bezhotovostně na účet, který nám pro tento účel sdělíte, nebo ze kterého jste provedli úhradu.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, jste-li spotřebitelem, § 2158 až 2174b občanského zákoníku). Ustanovení § 2106 a 2107 o právech z vadného plnění se nepoužijí. Při uplatňování práv z vadného plnění budeme postupovat v souladu s naším
Reklamačním řádem.
8. DALŠÍ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
8.1 Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti?
K prodeji jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění.
8.2 Jak vyřizujeme stížnosti?
Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím našeho kontaktního e-mailu. Stížností se následně budeme zabývat a pokusíme se ji vyřídit bez zbytečného odkladu od jejího obdržení. Dále se můžete obrátit na příslušný živnostenský úřad nebo na Českou obchodní inspekci.
8.3 Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu?
Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webové rozhraní:
www.coi.cz,
www.adr.coi.cz; elektronický kontakt:
adr@coi.cz; telefon: +420 296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhraní:
www.konzument.cz, elektronický kontakt:
spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495 215 266) za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.
Pro podání stížnosti týkající se zboží nebo služeb, které jste u nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů můžete rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na adrese:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/9. REGISTRACE NA WEBOVÉM ROZHRANÍ
9.1 Jak se můžete registrovat na webovém rozhraní?
Registrací prostřednictvím registračního formuláře na webovém rozhraní je založen uživatelský účet. Přístupové údaje do uživatelského účtu uchovávejte v tajnosti. Neneseme odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí osobou.
Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme bez náhrady zrušit. V případě změn ve vašich údajích doporučujeme provést jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.
9.2 K čemu uživatelský účet slouží?
Prostřednictvím uživatelského účtu můžete především objednávat služby, sledovat objednávky a spravovat uživatelský účet. Případné další funkce uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém rozhraní.
9.3 Kdy můžeme váš uživatelský účet zrušit?
Vezměte na vědomí, že máme právo váš uživatelský účet bez náhrady zrušit, pokud prostřednictvím vašeho účtu dochází k porušování dobrých mravů, platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.
10. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ
10.1 Je obsah webových stránek chráněn autorským právem?
Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek, fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní.
Názvy a označení výrobků, služeb, firem a společností mohou být registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
10.2 Odpovědnost a užívání webového rozhraní
Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
Pokud se při užívání webového rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, jsme oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to bez jakékoli náhrady. V tomto případě jste dále povinni uhradit nám škodu, která vaším jednáním dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné výši.
Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky třetích subjektů.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 29/03/23